Buna ziua!

Raportul consultării pe tema serviciilor oferite de FRGO va fi prezentat în şedinţa online a Biroului FRGO din data de 22 ianuarie 2011, în care se va discuta inclusiv alocarea fondurilor pentru activităţile FRGO din anul 2012.

În prezentul articol vom aborda doar concluziile, dar vă recomandam parcurgerea integrală a documentului cuprinzând contribuţiile complete.

Mesajul original de chemare la dialog (31 decembrie 2011 – 12 ianuarie 2012):
http://desprego.ro/consultare-pe-tema-serviciilor-oferite-de-frgo/

A. Analiza rezultatelor

I. Top servicii – aşteptări din partea comunităţii

Un număr total de 7 servicii au primit votul a peste jumătate dintre cei care şi-au exprimat opţiunile în cadrul sondajului despreGO.ro (în ordinea voturilor):

  • Creşterea comunitaţii prin atragerea şi instruirea de noi jucători de GO
  • Organizarea de competiţii în sală
  • Elaborarea şi implementarea unei strategii naţionale de dezvoltare a GO-ului
  • Legitimarea jucatorilor ca sportivi ai cluburilor de GO
  • Acoperirea nevoilor de finanţare
  • Realizarea şi întreţinerea unei pagini de Internet
  • Organizarea de cursuri pentru instructori

Un alt set de 6 servicii se găsesc în imediata apropiere a limitei de 50%:

  • Organizarea de cantonamente pentru loturile naţionale
  • Editarea şi distribuirea unei publicaţii a comunităţii de GO din România
  • Organizarea unei tabere de GO anuale
  • Organizarea de competiţii online
  • Facilitarea participării sportivilor în competiţii internaţionale
  • Creşterea coeziunii mişcării de GO din România

Merită o menţiune specială faptul că în top 3 se regăsesc două activităţi ce nu se adresează direct membrilor comunităţii de GO (luaţi ca indivizi), ci vizează ansamblul comunităţii, implicând:

  • derularea de campanii de promovare a jocului (locul 1), şi
  • realizarea unei strategii de dezvoltare a comunităţii (locul 3)
II. Creştere numerică versus stimulare a performanţei

Un aspect important a cărui clarificare am urmărit-o prin acest proces de consultare l-a constituit prioritizarea celor două posibile direcţii în care să investim eforturile de dezvoltare a GO-ului în România, în perioada următoare.

„Ce consideraţi că este mai important ASTĂZI pentru comunitatea de GO din România?” (întrebarea 4 din chestionar)

Creşterea numărului total de jucatori 92%
Susţinerea performanţei 4%
Nu răspund 4%

Acest rezultat complet dezechilibrat, coroborat cu faptul că primul loc în topul de servicii posibil a fi oferite de către FRGO l-a ocupat opţiunea „Creşterea comunitaţii prin atragerea şi instruirea de noi jucători de GO”, tranşează clar în favoarea ideii de investire a eforturilor în direcţia creşterii numerice a comunităţii jucătorilor de GO, cel puţin în perioada imediat următoare.

III. Strategie de dezvoltare a GO-ului în România

a. Una dintre concluziile importante ale acestei consultări este aceea că există în comunitate aşteptări pentru o acţiune coerentă şi consecventă din partea FRGO pentru dezvoltarea GO-ului în România.
Dincolo de poziţionarea pe locul trei în topul serviciilor a opţiunii „Elaborarea şi implementarea unei strategii naţionale de dezvoltare a GO-ului”, avem şi contribuţiile calitative ale respondenţilor chestuionarului, oferite ca răspunsuri la întrebarea nr. 3: „Ce aşteptări aveţi, ca rezultate concrete, de la implementarea unei strategii naţionale de dezvoltare a GO-ului?”, care reflectă preocuparea jucătorilor pentru subiect.

b. Clarificarea privind prioritizarea eforturilor din viitorul imediat – „Creştere numerică versus stimulare a performanţei” – este deosebit de utilă în formularea scopului şi obiectivelor respectivei strategii a FRGO.
Pe de o parte, nevoia de acţiune este clar orientată către creştere numerică, dar relaţia acesteia cu performanţa este una de potenţare reciprocă, lucru care ar trebui să se reflecte ca atare şi în viziunea ce va sta la baza strategiei.
Întrebarea 5: Ce legatură credeţi ca exista între cele doua posibile priorităţi?

Se potenţează reciproc 89%
Se exclud reciproc 0%
Nu există nici o legătură 7%
Nu răspund 4%

IV. Grupuri ţintă ale unor campanii de promovare focalizate

Rezultatul exprimării opiniilor respondenţilor la chestionar a realizat următoarea prioritizare, pe trei categorii majore:

1. Foarte importante (opţiunile 4+5 > opţiunile 1+2+3)

  • Copiii mici 26 / 2
  • Părinţii copiilor mici 25 / 3
  • Cadre didactice 23 / 5
  • Studenţi 19 / 9
  • Pasionaţi de cultură asiatică 19 / 9
  • Oameni de afaceri 17 / 11
  • Jucători de alte jocuri logice 16 / 12
  • Minorităţi asiatice în România 16 / 12

2. Mediu importante (opţiunile 4+5 > opţiunile 1+2)

  • Persoane cu dizabilităţi motorii 14 / 9
  • Practicanţi ai artelor marţiale 12 / 10

3. Puţin importante (opţiunile 4+5 < opţiunile 1+2)

  • Foşti jucători kyu ai anilor 80 11 / 11
  • Tineri politicieni 9 / 12
  • Funcţionari publici 5 / 18
  • Pensionari 6 / 19

B. Concluzie sintetică

Federaţia Română de GO ar trebui să elaboreze şi implementeze o strategie de dezvoltare a mişcării de GO în România, urmărind ca principal obiectiv creşterea numărului de jucători, având ca grupuri ţintă prioritare copiii şi tutorii acestora – părinţi şi cadre didactice.

—————————————-

Concluzia de mai sus reprezintă doar rezultatul unei extrageri din ansamblul opiniilor exprimate a unui vârf de inters. Dincolo de aceasta, materialul în integralitatea sa reprezintă o sursă valoroasă de informaţie pentru membrii Biroului Federal în orientarea deciziilor lor viitoare.

Vă mulţumim pentru implicare!

În numele colegilor din Biroul FRGO,
Cris Bratu

Despre Cris Bratu:

Coordonator programe pentru diverse organizatii neguvernamentale din Romania.
Secretar al Clubului Sportiv de GO din Timisoara incepand cu anul 2001 si membru al Biroului Federatiei Romane de GO din anul 2009.
Administrator al site-ului Clubului „Walter Schmidt” si membru constant in echipa de organizare a cupei „Walter Schmidt”: http://concurs.gotimisoara.net
S-a implicat in derularea mai multor cursuri de initiere in GO pentru copii si tineri si a participat la realizarea a numeroase materiale de promovare a GO-ului in comunitatea locala.